Eine Karriere bei der Lombard Odier Gruppe ist etwas, worauf man stolz sein kann. Unsere Mission ist es, das Vermögen unserer Kunden zu schützen und zu mehren – doch nicht um jeden Preis. Nachhaltigkeit steht im Mittelpunkt unseres Handelns und wir behandeln das Vermögen unserer Kunden so, als wäre es unser eigenes. Aufbauend auf unserer „Rethink Everything“-Philosophie setzen wir auf Expertise und Innovationskraft, um die Vermögenswerte unserer Kunden langfristig zu schützen. Unsere Mitarbeitenden bilden die Grundlage unseres Erfolgs. Wir beschäftigen Mitarbeitende in verschiedenen Lebensphasen, vom Hochschulabsolventen bis hin zur bewährten Führungskraft. Ihnen allen sind indes einige wichtige Eigenschaften gemeinsam: Sie hinterfragen ständig den Status quo, sind voller Ideen und haben die Fähigkeit, neue Perspektiven aufzuzeigen.
Bank Lombard Odier & Co Ltd in Geneva is looking for a candidate to fulfil the following mission statement:
Operational Risk Manager
YOUR MISSION:
Development and maintenance of the Operational Risk management tools related to RCSA, Issue and Action management and Incident management;
Design and preparation of risk management reports to the Group’s relevant governance bodies;
Oversight of operational risk incidents: follow-up concerning timeliness and quality of capture; reporting;
Ensure effective collaboration with the other control functions and representatives of the business (1st line of defence);
Support in the development and maintenance of the Operational Risk Management Policies and Procedures;
Engage as required with ad-hoc projects led either by the Group Risk Management function or as risk representative on projects led by other functions/business areas.
DESIRED PROFILE:
3 - 5 years' experience in banking, ideally with experience in a control function (risk, audit, compliance); knowledge of Bank processes front to back;
Understanding of operational risks within a Bank (Fraud, process, IT Security, Information Risk, Regulatory Risk);
Proven experience in the implementation and/or maintenance of an Operational Risk Management Software (RCSA, Issue and Action management and Incident management); knowledge of OneSumX would be a plus;
Superlative attention to detail; experience in Management Information and reporting essential;
Flexible attitude with ability to multi-task and adjust to changing needs on an ongoing basis;
Team player, can work with minimal supervision and take ownership of assigned activities;
Strong working knowledge, both orally and in writing, of French and English;
Strong knowledge of Microsoft Office tools, good experience in Excel a plus;
Swiss Domicile.
Wenn diese Beschreibung auf Sie zutrifft, zögern Sie nicht – senden Sie uns Ihre Bewerbung. Wir freuen uns darauf, Sie kennenzulernen.