Job Detail

Data and Reporting Analyst

Inseriert am: 14.06.2021

Eine Karriere bei der Lombard Odier Gruppe ist etwas, worauf man stolz sein kann. Unsere Mission ist es, das Vermögen unserer Kunden zu schützen und zu mehren – doch nicht um jeden Preis. Nachhaltigkeit steht im Mittelpunkt unseres Handelns und wir behandeln das Vermögen unserer Kunden so, als wäre es unser eigenes. Aufbauend auf unserer „Rethink Everything“-Philosophie setzen wir auf Expertise und Innovationskraft, um die Vermögenswerte unserer Kunden langfristig zu schützen. Unsere Mitarbeitenden bilden die Grundlage unseres Erfolgs. Wir beschäftigen Mitarbeitende in verschiedenen Lebensphasen, vom Hochschulabsolventen bis hin zur bewährten Führungskraft. Ihnen allen sind indes einige wichtige Eigenschaften gemeinsam: Sie hinterfragen ständig den Status quo, sind voller Ideen und haben die Fähigkeit, neue Perspektiven aufzuzeigen.


Bank Lombard Odier & Co Ltd in Geneva is looking for a candidate to fulfil the following mission statement:


Data and Reporting Analyst


We report on the evolution of LOIM’s Assets under Management and Revenues to various internal stakeholders (Senior Management, Business Development, Product Development) as well as to clients and prospects; We manage LOIM’s revenue processes and implement LOIM’s transfer pricing policies. We provide Financial Planning and Analysis to LOIM’s business lines, management committee, and to the Lombard Odier Group.


YOUR MISSION:



  • Data preparation and quality control (facts and dimensions) to feed our reporting systems;

  • Troubleshoot issues with our internal data providers (IT, Operations, Business Dev);

  • Produce and re-engineer regular and ad-hoc reports prepared for Senior Management, Business Development and Investment teams;

  • Play a key role in the preparation of Revenue forecasts;

  • Drive various projects, e.g. improvement of existing data management processes, source data and design reports that address new business requirements;


DESIRED PROFILE:



  • 3-5 years of experience in a similar role, ideally in the asset management industry;

  • Genuine interest for information systems and investment;

  • Experience working with large datasets and building reports;

  • Strong technical skills, including an excellent knowledge of Microsoft office (Excel/Access), Cognos ReportNet, Alteryx and Tableau;

  • Strong attention to detail, precision and analytical skills;

  • Curious, flexible, open minded, solutions oriented;

  • Team player with good communication skills;

  • Fluent, both written and orally, in English and French;

  • Residence in Switzerland.


ref : ghm


Wenn diese Beschreibung auf Sie zutrifft, zögern Sie nicht – senden Sie uns Ihre Bewerbung. Wir freuen uns darauf, Sie kennenzulernen.

Details