Job Detail

Junior Compliance - Operations

Inseriert am: 31.08.2020

Eine Karriere bei der Lombard Odier Gruppe ist etwas, worauf man stolz sein kann. Unsere Mission ist es, das Vermögen unserer Kunden zu schützen und zu mehren – doch nicht um jeden Preis. Nachhaltigkeit steht im Mittelpunkt unseres Handelns und wir behandeln das Vermögen unserer Kunden so, als wäre es unser eigenes. Aufbauend auf unserer „Rethink Everything“-Philosophie setzen wir auf Expertise und Innovationskraft, um die Vermögenswerte unserer Kunden langfristig zu schützen. Unsere Mitarbeitenden bilden die Grundlage unseres Erfolgs. Wir beschäftigen Mitarbeitende in verschiedenen Lebensphasen, vom Hochschulabsolventen bis hin zur bewährten Führungskraft. Ihnen allen sind indes einige wichtige Eigenschaften gemeinsam: Sie hinterfragen ständig den Status quo, sind voller Ideen und haben die Fähigkeit, neue Perspektiven aufzuzeigen.


YOUR MISSION:


Act as support to the Compliance Operations Team in all day-to-day operational tasks.  



  • As part of a wider technology platform and back-office processing outsourcing (BPO) offering, Lombard Odier is currently offering a service of correspondent banking to medium/small banks. As second line of defence, perform AML controls for these BPO clients transfers (Swift Correspondent Monitoring Tool for SWIFT payments), analyse tailored scenarios downloaded from our Cash TRF platform (SIC payments);

  • As second line of defence, perform FIRCOSOFT sanctions controls (IT system detecting possible matches that are automatically flagged and must be further investigated in order to release payments). Where necessary, assist the Payment Processing Team for complex cases. Assist Compliance IT and Compliance Sanctions in the fine tuning of algorithms;

  • Perform annual External Asset Manager reviews (including decentralized ones). Conduct EAM quality and risk review in coordination with RM, Group and Market Heads, Legal and BRM. Perform EAM screening (Pythagoras), checks on EAM documentation files;

  • Operational tasks for Global Assets + unit (Global custody) to be defined in a second phase;


DESIRED PROFILE:



  • 2 to 3 years of experience in the financial services industry, ideally within Private Banking;

  • Good understanding of the Swiss regulatory environment;

  • Bachelor’s degree (or equivalent) required or evidence of comparable academic / work achievement;

  • Ability to summarize complex topics, to make sound proposals, including escalation when appropriate, as well as the ability to work well under pressure and against short deadlines;

  • Fluent in English and French;

  • Resident in Switzerland.


Wenn diese Beschreibung auf Sie zutrifft, zögern Sie nicht – senden Sie uns Ihre Bewerbung. Wir freuen uns darauf, Sie kennenzulernen.

Details