Job Detail

PMO Client Experience & Coverage Programme - CEO Office

Inseriert am: 24.02.2020

Bei Julius Bär fördern wir unsere Mitarbeitenden auf allen Ebenen: Junge Talente führen wir im Rahmen unseres renommierten Bankausbildungsprogramms an den Beruf heran. Ehrgeizige Universitätsabgänger erhalten bei uns die Möglichkeit, ihre theoretischen Kenntnisse im Rahmen unseres Absolventenprogramms in die Praxis umzusetzen. Und erfahrenen Berufsprofis, die den nächsten Karriereschritt planen, bieten wir erstklassige Weiterentwicklungsmöglichkeiten. Wir sind an langfristigen Beziehungen interessiert. Daher legen wir grossen Wert auf das Wohlergehen unserer Mitarbeitenden und bieten flexible Arbeitsmöglichkeiten, eine breite Palette von Leistungen und umfangreiche Programme zur Karriereentwicklung.

</div>

Julius Bär ist die führende Private-Banking-Gruppe der Schweiz, ausgerichtet auf die Betreuung und Beratung anspruchsvoller Privatkunden, sowie eine erstklassige Marke im globalen Wealth Management. Deshalb sind ein umfassendes Leistungsspektrum und eine erstklassige Dienstleistungsqualität unerlässlich – und engagierte Teams, die dahinter stehen.

To implement the recently communicated strategy, Julius Baer is entering over the next three years into comprehensive programmes in order to enhance its client value, improve its productivity and efficiency, and strengthen its risk culture and teamwork.

The newly created Client Experience & Coverage Programme has been designed to review and improve current front processes and structures. The ambition is to build the client servicing team of the future and augment sales processes to increase efficiency and effectiveness. The programme will foster and implement efficient processes which allows Relationship Managers to focus more on personal and digital touchpoints that create deeper client engagement. The aim is to structurally enhance front team roles including clear roles & responsibilities and to review the collaboration models between front roles and specialists. Ongoing communication and training as well as the requirement definition for respective tool support is also an integral part of the programme.

IHRE AUFGABEN



  • Lead the programme office and support the programme head in governance, planning, reporting and steering

  • Contribute to the development of a bank-wide client coverage strategy, including the strengthening of client experience, trainings and touchpoints with products & services specialists

  • Ensure comprehensive and up-to-date reporting incl. status reports customized to various stakeholder groups and decision bodies consisting of budget, costs, timeline, risks, issues and dependencies

  • Establish aligned and accepted roadmap

  • Update and maintenance of the programme SharePoint page and other communication channels

  • Manage, organize and moderate programme team meetings, workshops, and information sessions

  • General administrative support


IHRE FÄHIGKEITEN



  • Bachelor or Master degree in Business Administration, economics or related discipline

  • Several years of experience in Banking with good general knowledge in Private Banking. Previous Front exposure would be an asset

  • Minimum of 3-5 years in a PMO function within the management consulting or financial service industry

  • Experienced in stakeholder management and stakeholder dialogue

  • Profound Project and Program Management skills

  • Strong organizational skills and structured workstyle

  • Excellent English and German language skills

  • Excellent presentation skills

  • Analytical and problem solving skills

  • Proficient user in MS Office applications, especially Excel and PowerPoint


Contact Person: Anna Janssen, HR Recruitment Consultant, Tel.: +41 (0) 58 887 35 91


Wir freuen uns auf die Zusendung Ihrer vollständigen Bewerbungsunterlagen. Bitte nutzen Sie hierzu unser Online-Bewerbungstool. Weitere interessante Jobangebote finden Sie auf der Homepage oder in der Übersicht der vergleichbaren Stellen.

Details