Job Detail

Digital Brand Manager (100%)

Inseriert am: 30.01.2020

Bei Julius Bär fördern wir unsere Mitarbeitenden auf allen Ebenen: Junge Talente führen wir im Rahmen unseres renommierten Bankausbildungsprogramms an den Beruf heran. Ehrgeizige Universitätsabgänger erhalten bei uns die Möglichkeit, ihre theoretischen Kenntnisse im Rahmen unseres Absolventenprogramms in die Praxis umzusetzen. Und erfahrenen Berufsprofis, die den nächsten Karriereschritt planen, bieten wir erstklassige Weiterentwicklungsmöglichkeiten. Wir sind an langfristigen Beziehungen interessiert. Daher legen wir grossen Wert auf das Wohlergehen unserer Mitarbeitenden und bieten flexible Arbeitsmöglichkeiten, eine breite Palette von Leistungen und umfangreiche Programme zur Karriereentwicklung.

</div>

Julius Bär ist die führende Private-Banking-Gruppe der Schweiz, ausgerichtet auf die Betreuung und Beratung anspruchsvoller Privatkunden, sowie eine erstklassige Marke im globalen Wealth Management. Deshalb sind ein umfassendes Leistungsspektrum und eine erstklassige Dienstleistungsqualität unerlässlich – und engagierte Teams, die dahinter stehen.


IHRE AUFGABEN



  • We are looking for a digital brand manager to optimize the digital experience to guarantee a seamless, holistic brand experience that will attract and engage clients, and ultimately drive growth and meet projected targets

  • Ensure holistic client journeys for all brand campaigns and concepts, especially in all digital media

  • Measuring digital practices and effectiveness across digital channels, identifying areas for improvement

  • Support our media & digital strategy expert to set-up digital campaigns including paid search, display advertising, social media advertising, remarketing, media buying and search engine optimization

  • Identifying improvements, online trends and advancements in the digital space that can be integrated back into the digital strategy

  • Co-create client-facing digital platforms (i.e. website, microsites, social media channels etc.) and digital marketing campaigns and ensure they are on brand

  • Track and evaluate key metrics


IHRE FÄHIGKEITEN



  • Proven branding and media expertise in a similar position and companies or media agencies

  • Highly experienced in planning and executing of digital brand, advertising and social media campaigns

  • Strong analytic skills for the full understanding of the tracking

  • Demonstrable experience in tools such as Google Analytics, social media ad tools, Google Adwords, Newsletter tools, Photoshop

  • Familiarity with web design and content management systems

  • Excellent analytical and project management skills

  • An ability to multitask and perform under tight deadlines

  • Open, assertive, team-oriented person with a friendly, front oriented spirit

  • Self-starter, that can play an active role in a small but effective Brand Management team, located in Zurich Altstetten

  • Strong verbal communication and writing skills

  • Excellent knowledge of English and German (written and spoken) is a must, other languages a plus


HR Contact: Sarah Wildi, HR Consultant


Wir freuen uns auf die Zusendung Ihrer vollständigen Bewerbungsunterlagen. Bitte nutzen Sie hierzu unser Online-Bewerbungstool. Weitere interessante Jobangebote finden Sie auf der Homepage oder in der Übersicht der vergleichbaren Stellen.

Details