Job Detail

Digital Capabilities Manager

Inseriert am: 13.01.2020

Bayer ist ein weltweit tätiges Unternehmen mit Kernkompetenzen auf den Life-Science-Gebieten Gesundheit und Agrarwirtschaft. Als Innovations-Unternehmen setzt Bayer Zeichen in forschungsintensiven Bereichen. Mit seinen Produkten und Dienstleistungen will Bayer den Menschen nützen und zur Verbesserung der Lebensqualität beitragen. Bayer schätzt die Leidenschaft seiner Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter für Innovationen und gibt ihnen die Kraft, Dinge zu verändern.

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Digital Capabilities Manager


 


Your tasks and responsibilities


Are you a motivated and highly capable professional with minimum 7 years of work experience including 3+ years hands-on experience in a Digital Marketing Agency or Digital Transformation projects in a big CPG company, passionate about Change Management? Then join our team of talented, dynamic and innovative people in Bayer's Global HQ for Consumer Health in Basel, to help us drive digital capability globally.


 


As a Digital Capability Manager you will have an opportunity to work in multicultural environment and support the execution of the Digital Transformation Agenda via



  • Supporting the delivery of the Digital Capability agenda and translating the Capability strategy into actionable plans and execute flawlessly.

  • Driving the adoption of key digital tools and capabilities being rolled out across the marketing organization

  • Driving the adoption of data-driven, performance marketing culture, experimentation, learning and iteration


 


Main responsibilities:



  • Development and delivery (classroom, remote, on-line based) of high quality, outcomes-focused Digital (Marketing) trainings

  • Track and measure digital trainings roll-out

  • Coordinating digital training calendar with global and local teams  

  • Assessing digital capability needs and providing feedback for content development, training and learnings methods and approaches

  • Supporting the Digital Acceleration Capability Leader by acting as an SME across Digital Marketing areas

  • Responsible for identification & sharing of Digital best practices
     
     


Who you are:



  • University degree required, preferably in Business and Marketing/Digital Marketing or Management

  • Min 7 years of relevant working experience.

  • Proven hands on experience in SEO, Digital Media, Content and Social

  • Relevant digital agency or digital transformation projects experience.

  • Good communication and presentation skills.

  • Experience in delivering trainings and moderating workshops is a plus

  • Able to work in multicultural and multinational environment

  • Fluent in English


 


 


 #LI-CH


Ihre Bewerbung


Sie suchen eine Herausforderung, in der Sie Ihre Leidenschaft für Innovationen einbringen können? Sie möchten Teil eines globalen Teams werden und gemeinsam mit uns das Leben auf der Welt verbessern? Dann bewerben Sie sich online mit Ihren vollständigen Bewerbungsunterlagen (Anschreiben, Lebenslauf, Zeugnisse).


Bayer begrüßt Bewerbungen aller Menschen ungeachtet von ethnischer Herkunft, nationaler Herkunft, Geschlecht, Alter, körperlichen Merkmalen, sozialer Herkunft, Behinderung, Mitgliedschaft in einer Gewerkschaft, Religion, Familienstand, Schwangerschaft, sexueller Orientierung, Geschlechtsidentität oder einem anderen sachfremden Kriterium nach geltendem Recht. Wir bekennen uns zu dem Grundsatz, alle Bewerberinnen und Bewerber fair zu behandeln und Benachteiligungen zu vermeiden.


Land: Schweiz
Standort: Basel
Referenzcode: 48697
Funktionsbereich:Marketing


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