Job Detail

Clinical Education Consultant Japan (all gender)

Inseriert am: 12.11.2018

Dies ist eine internationale Position und es werden ausgezeichnete Englischkenntnisse erwartet, deshalb werden die Aufgaben und Anforderungen nicht auf Deutsch übersetzt.


Hamilton Medical specializes in mechanical ventilation, providing solutions designed to improve respiratory care for patients in the ICU and other critical care settings. To train healthcare professionals in the use of Hamilton Medical's solutions in their clinical settings, we are looking for a


Clinical Education Consultant Japan (all gender)


Umfang:

Our preferred solution is a combination of 25%-50% clinical work in an ICU and 50%-75% work for Hamilton Medical. It is important to us that you have the opportunity to maintain and further develop your clinical skills. / 50 - 100%

Arbeitsort:

Home Office

Aufgaben:



  • Trainings and workshops on mechanical ventilation for users and non-users in various settings (seminars, in-hospital trainings, etc.)

  • Training on the ventilator during clinical trials, including work on the patient

  • Optional (depending on your skills and interest): Coordination of studies carried out by researchers in Japan


 


An international team of Clinical Application Specialists will support you in learning about Hamilton Medical specific solutions, as well as furthering your teaching skills and broadening your knowledge of mechanical ventilation in general. Each year, you will join 1-2 international meetings for Clinical Application Specialists in Europe.


To keep you updated on recent trends, you will be able to attend one of the large congresses in Europe (ISICEM or ESICM) every year.


Anforderungen:



  • Medical doctor

  • Specialization in intensive care

  • At least 5 years’ experience working in an ICU

  • Experience using mechanical ventilators

  • Interest in mechanical ventilation (trends, important publications, etc.)

  • Interest and experience in training

  • Good presentation skills

  • Japanese native speaker

  • Good English skills (oral and written)

  • Minimum 50%-75% travel / work in clinics


 


Location
Home office or other office solution, preferably in close proximity to the Tokyo area. You will work 50%-75% of the time in hospitals, training facilities and other locations in the Tokyo area and other areas of Japan.


If this position interests you, please apply online and address your application to Mrs. Daniela Gialluca (Team Leader HR Business Partner). Your application should include a letter of motivation and a complete CV including diplomas.

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Bewerbungstipps


Sie sind auf der Suche nach neuen Herausforderungen? Ihre Augen funkeln vor Begeisterung, wenn Sie von Ihrem Spezialgebiet sprechen? Sie übernhemen gerne Verantwortung? Bei komplexen Themen haben Sie den Durchblick? Sie haben den Mut, auch neue Wege zu gehen und sehen Veränderungen als spontane Chance?


Bewerben Sie sich jetzt - wir freuen uns Sie kennenzulernen.


Hier noch ein paar Tipps für Ihre erfolgreiche Bewerbung.


Vollständig + Online + Authentisch = gute Chancen


Vollständig


Folgende Unterlagen sind für uns wichtig:



  • Motivationsschreiben (bei Initiativbewerbungen bitte Schwerpunkte angeben)

  • Tabellarischer Lebenslauf mit Foto

  • Abschlusszeugnisse bzw. Dienstzeugnisse


Online Verwenden Sie ausschließlich unser Bewerber-Tool für Ihre Bewerbung!


Tipp: Bewerben Sie sich auf ausgeschriebene Stellen, um Ihre Chancen zu erhöhen. Bei Initiativbewerbungen kann es einige Zeit dauern, bis wir ein entsprechendes Angebot für Sie haben.


Authentisch Wenn Sie die ersten beiden Schritte geschafft haben, sind Sie Ihrem neuen Job schon ein gutes Stück näher. Wenn Ihre Ausbildung und Erfahrung zu unseren Jobmöglichkeiten passt, laden wir Sie gerne zu einem persönlichen Bewerbungsgespräch ein.


Das Bewerbungsgespräch ist der wichtigste Teil im Bewerbungsprozess. Hier wünschen wir uns vor allem Authentizität. Im Zuge des Gesprächs finden wir gemeinsam heraus, ob unsere Erwartungen übereinstimmen und eine langfristige Zusammenarbeit entstehen kann.


Bewerbungsprozess


1. Online bewerben


2. Empfangsbestätigung erhalten


3. Fach- und Personalabteilung sichten Ihre Unterlagen


4. Wenn uns gefällt, was wir sehen: Einladung zum persönlichen Gespräch


5. Die Spannung steigt: erstes persönliches Gespräch


6. Bei Bedarf: zweites persönliches Gespräch


7. Wir passen zueinander? Willkommen bei Hamilton!

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