Worldline [Euronext: WLN] is the European leader in the payment and transactional services industry. With innovation at the core of its DNA, Worldline’s core offerings include pan-European and domestic Commercial Acquiring for physical or online businesses, secured payment transaction processing for banks and financial institutions, as well as transactional services in e-Ticketing and for local and central public agencies. Thanks to a presence in 30+ countries, Worldline is the payment partner of choice for merchants, banks, public transport operators, government agencies and industrial companies, delivering cutting-edge digital services. Worldline’s activities are organized around three axes: Merchant Services, Financial Services including equensWorldline and Mobility & e-Transactional Services. Worldline employs circa 11,000 people worldwide, with estimated pro forma revenue of circa 2.3 billion euros on a yearly basis. worldline.com
SIX Payment Services is part of Worldline since the 30 November 2018 and offers tailor-made solutions along the entire value chain of cashless payments to financial institutions and merchants worldwide. www.six-payment-services.com.
Als Technical Test Koordinator sind Sie für die Verwaltung und Koordination aller Testaktivitäten für verschiedene Zertifizierungen und Softwareprojekte verantwortlich. Sie sind zuständig dafür, die vereinbarten Termine einzuhalten werden, die Arbeit zu koordinieren und definierte Testmethoden innerhalb einer strukturierten Umgebung durchzuführen.
Ihre Aufgaben
• Sie koordinieren alle Aktivitäten im Zusammenhang mit den zugewiesenen Zertifizierungen mit den verschiedenen Payment Schemes
• Sie verfolgen und rapportieren den Testfortschritt sowie das Defektmanagement- und Zertifizierungsaktivitäten mit den verschiedenen Zahlungsmodellen
• Sie verwalten mehrere Scheme Zertifiziereungen gleichzeitig und arbeiten mit verschiedenen SCRUM-Teams zusammen
• Sie definieren und erstellen den Testansatz und helfen mit bei der Definition der Gesamtteststrategie
• Sie unterstützen nach Möglichkeit die Implementation des Test Automation PoC
• Sie planen die Meilensteine, Ergebnisse und Qualitätsziele gemäß der festgelegten Teststrategie
Ihr Profil
• Bachelor in Informatik oder eine ähnliche Ausbildung mit Schwerpunkt IT
• Mehrere Jahre Berufserfahrung als Testmanager mit praktischer Erfahrung in der engen Zusammenarbeit mit Test- und Entwicklungsteams und kundenseitigen Managern; Erfahrung in der Finanzbranche ist ein Plus
• Ausgewiesene Erfahrung beim Arbeiten in einer agilen Umgebung (Scrum, DevOps,…)
• Erweiterte Handhabung verschiedener Testmanagement- und Defektmanagement-Tools wie JIRA XRAY
• Grundlegendes Verständnis der Testautomatisierung
• Hervorragende mündliche und schriftliche Kenntnisse in Englisch und Deutsch
SIX Payment Services AG, Hardturmstrasse 201, 8005 Zürich. Für Fragen steht Ihnen Judith Gubser, Tel. 058 399 24 79 zur Verfügung.
Shared values
The 11’000 men and women of Worldline – SIX Payment Services are all different but share the same values. You can see it in the way we behave. We are curious and humble – we are learning every day, we keep things simple and everyone engaged. In our fast-moving industry, we are adaptable and life-long learners. Everyone demonstrates the same dedication to quality and efficiency. We have an entrepreneurial spirit and sense of service. And above all, we never turn our back on a challenge. These values nurture a dynamic and innovative team where everyone can develop and grow.
Your Application
If you wish to apply for this position, please click below to complete our online application form and attach your CV in either Word, rtf or text format.Atos does not discriminate on the basis of race, religion, colour, sex, age, disability or sexual orientation. All recruitment decisions are based solely on qualifications, skills, knowledge and experience and relevant business requirements. We are committed to making reasonable adjustments to the applications process for people with disabilities