Job Detail

Incident Manager

Inseriert am: 20.05.2019

Worldline [Euronext: WLN] is the European leader in the payment and transactional services industry. With innovation at the core of its DNA, Worldline’s core offerings include pan-European and domestic Commercial Acquiring for physical or online businesses, secured payment transaction processing for banks and financial institutions, as well as transactional services in e-Ticketing and for local and central public agencies. Thanks to a presence in 30+ countries, Worldline is the payment partner of choice for merchants, banks, public transport operators, government agencies and industrial companies, delivering cutting-edge digital services. Worldline’s activities are organized around three axes: Merchant Services, Financial Services including equensWorldline and Mobility & e-Transactional Services. Worldline employs circa 11,000 people worldwide, with estimated pro forma revenue of circa 2.3 billion euros on a yearly basis. worldline.com
SIX Payment Services is part of Worldline since the 30 November 2018 and offers tailor-made solutions along the entire value chain of cashless payments to financial institutions and merchants worldwide.  www.six-payment-services.com.


 


 


Grundlage unserer Dienstleistungen ist eine moderne Applikationslandschaft, welche wir gemäss den Anforderungen unseres dynamisches Geschäftsumfeld stetig weiterentwickeln und erneuern. Die dazu erforderlichen Anpassungen stehen im Mittelpunkt Ihrer Tätigkeit.In der Rolle als Incident Manager sind Sie verantwortlich, dem Betrieb die notwendigen Werkzeuge zur verfügung zu stellen, mit dem Ziel jederzeit die bestmögliche Kundenkommunikation zu gewährleisten. Sich dabei abzeichnende Herausforderungen erkennen Sie proaktiv und erarbeiten hierfür eine Lösungsvorschläge.


 


 


Ihre Aufgaben:


 



  • Steuern und Überwachen unserer Applikationslandschaft und Systeme im Sinne einer End-to-End-Verarbeitung unserer Geschäftsprozesse

  • Erarbeiten und Implementieren von Verfahren und Werkzeugen zur Applikationsüberwachung

  • Analysieren, Lokalisieren und Kommunizieren von Störfällen, Koordination der Lösungsfindung und Behebung, Anstossen von Eskalationsmechanismen

  • Erkennen und Beheben von Schwachstellen und Optimierungsbedarf in bestehenden Prozessen und Systemen

  • Übernehmen von Fachverantwortung und Sicherstellen des Knowhow-Transfers für einzelne Applikationen

  • Leisten eines periodischen Bereitschaftsdienstes

  • Mitwirken in der Notfallorganisation und in Projekten der Division


 


Ihr Profil:


 



  • Abgeschlossene höhere Informatik-Ausbildung HF / FH oder äquivalente Ausbildung

  • Mehrjährige Berufserfahrung in vergleichbarer Funktion

  • Kenntnisse in Data Analytics und Machine Learning sowie des Service Managements nach ITIL von Vorteil

  • Erfahrung in der Erfassung und Dokumentation von IT-Landschaften und IT-Architekturen sowie im Application Management von Vorteil

  • Ausgeprägtes analytisches und konzeptionelles Denkvermögen

  • Teamorientierung mit ausgeprägter Kunden- und Dienstleistungsorientierung

  • Strukturierte und lösungsorientierte Arbeitsweise mit hohen Qualitätsansprüchen

  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse


 


SIX Payment Services AG, Hardturmstr. 201, 8005 Zurich. Für Fragen steht Ihnen Judith Gubser unter Telefon Nr..058 399 24 79 zur Verfügung.


 


Für diese Vakanz werden nur Direktbewerbungen berücksichtigt.


 


 


Shared values


 The 11’000 men and women of Worldline – SIX Payment Services are all different but share the same values. You can see it in the way we behave. We are curious and humble – we are learning every day, we keep things simple and everyone engaged. In our fast-moving industry, we are adaptable and life-long learners. Everyone demonstrates the same dedication to quality and efficiency. We have an entrepreneurial spirit and sense of service. And above all, we never turn our back on a challenge. These values nurture a dynamic and innovative team where everyone can develop and grow.


 


Your Application


 If you wish to apply for this position, please click below to complete our online application form and attach your CV in either Word, rtf or text format.Atos does not discriminate on the basis of race, religion, colour, sex, age, disability or sexual orientation. All recruitment decisions are based solely on qualifications, skills, knowledge and experience and relevant business requirements. We are committed to making reasonable adjustments to the applications process for people with disabilities

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