Job Detail

HR Assistant - Zurich

Inseriert am: 05.04.2019

Ihr Profil

We are seeking an HR Assistant  who will be based at our operational headquarters in Zurich. In this role you will support the HR Operations Managers, line managers and employees on site. Reporting directly to the HR Operations Manager, your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following:

  • Provide effective, timely and service-oriented HR support

  • Ensure efficient and effective execution of HR administration: management of personal files, general HR administration, permit renewals, work confirmations, support with contracts

  • Administration around sick leavers and temporary employees

  • Handle administration around transfers, maternity cases, unpaid leave

  • Responsible of shared mailbox, reply to employee enquiries per e-mail

  • Handle change of contracts (activity level changes, salary changes, function changes etc)

  • Responsible for the administration of training and further education, yearly vaccination, service anniversaries

  • Support internal Intranet platform

  • Support awards and administrative task related to them (Excellence Award, Special Award, Value in Action Award)

  • Update the HR database (ETWeb)

  • Ensure forwarding of payroll-relevant documents to the HR Shared Service Center

  • Deliver all site based on-boarding, employee life-cycle, and exit processes

  • Assistance in company car management

  • Support HR Operations Managers with projects

  • Organisation and logistics of site events and activities e.g. Lunch and Learn sessions, St. Gallen site tours

  • Handling invoices using SAP

  • Relocation administration (cost overview & tracking, correspondence with employees)

  • Other administrative tasks

The ideal candidate is bringing the following experience:

  • A degree/diploma in Business Administration, Handelsschule, KV or similar

  • Education as HR Assistant or “Personalfachfrau” is preferred

  • Assistant work experience with passion for HR, HR experience is an asset

  • Fluency in English and German is a must, additional languages are a plus

  • Excellent MS Office knowledge

You are a motivated, proactive, independent, self-starter and eager to learn. You act as a role model for others in line with Vifor Pharma values.


Über uns


Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist. Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen. Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.


Die Vifor Pharma Gruppe besteht aus Vifor Pharma, Vifor Fresenius Medical Care Renal Pharma, ihrem gemeinsamen Unternehmen mit Fresenius Medical Care, Relypsa und OM Pharma.


Für mehr Informationen gehen Sie bitte auf: www.viforpharma.com/de/ueber-vifor-pharma/wer-wir-sind


Inhalt ein-/ausblenden

Details