Job Detail

Medical & Marketing Assistant 100% - Geneva

Inseriert am: 05.12.2018

Ihr Profil

In this new position, you support the Medical and the Marketing departments in their everyday business. You take care of all the administrative tasks related to travel and meetings arrangements, budget tracking, or event coordination. Your responsibilities include:

  • Coordinate internal or external meetings, events, masterclasses including logistics, catereing and equipment needs, visitors accommodations and invitations

  • Book flights, make travel arrangements (incl. visas) for team members as well as for Key Opinion Leaders

  • Ensure and coordinate financial processes linked to expenses and payment (contract and notices of commission, invoicing and cost tracking related to budgets)

  • Update e-platform, a web based platform to share material. Guarantee access to partners and affiliates and manage interface with supplier

  • Maintain distribution and/or partner lists and team lists up-to-date

  • Independently manage routine processes

  • Manage Medical or Marketing projects according to delegation of line manager such as upload references in PromoMats for the validation of the material

For this challenging position, we are looking for a dynamic and reliable person bringing the following profile:

  • Business administration education or similar

  • 3 to 5 years of experience in a similar function as an assistant for a team or department

  • Previous experience in a pharmaceutical company is an asset

  • Proficiency in use of MS Office products (Excel, PowerPoint) and other IT systems

  • Fluent in French and English both in oral and written conversation.

  • Knowledge of German or Spanish is an asset

You hold good communication and organizational skills that enable you to work efficiently in cross-functional terms. You are a proactive person, who identifies service support, information glow and processes needs and adopts a solution-oriented approach to solve issues appropriately. You can work in an autonomous way where you manage effectively your time and set correctly your priorities.

Über uns


Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist. Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen. Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.


Die Vifor Pharma Gruppe besteht aus Vifor Pharma, Vifor Fresenius Medical Care Renal Pharma, ihrem gemeinsamen Unternehmen mit Fresenius Medical Care, Relypsa und OM Pharma.


Für mehr Informationen gehen Sie bitte auf: www.viforpharma.com/de/über-vifor-pharma/wer-wir-sind


Inhalt ein-/ausblenden

Details